joi, 5 septembrie 2013

Muncă, Soare și Culoare II

Impresii și gânduri legate de tabăra  

 Impresii și gânduri legate de tabăra „Muncă, Soare și Culore” exprimate de o perte din participantii la a IX- a ediție - Râșca 2013.

 Popescu Octavian – Președintele Asociației Artiștilor Plastici Cluj

 „Muncă, Soare și Culore” așa se numește proiectul realizat de către Asociației Artiștilor Plastici județul Cluj în colaborare și cu sprijinul Consiliului Local al Primăriei Cluj Napoca și al Consiliului Județean Cluj.
Acesta cuprinde toate activitățile intreprinse de asociație pe parcursul a 8 luni, martie-decembrie 2013 și care cuprinde pe lângă cele 12 expoziții de artă plastică planificate a se organiza în aceasta perioadă și care au fost deja organizate conform proiectului, dar și unele activități de inițiere în domeniul artelor plastice a elevilor din locatite unde asociatia a organizat Tabere de Creație.
            Este vorba de Comunele Mărișel și Râșca, două localități montane ale județului nostru și unele din cele mai frumoase și bogate.
            Bogate în istorie, bogate în cultura românească cu tradiții milenare și de asemenea bogate în cea ce artiștii plastici caută:
-          Peisaje mirifice, frumusețea vieții de la țară, oameni cu caractere deosebite, ceea ce umple sufletele și încântă ochiul unui artist.
-          Fiindcă aici se lucrează nu numai cu instrumente și cu culori ci și cu sufletul.
O operă de artă nu capătă valoare și strălucire dacă artistul nu-și pune și o frântură din sufletul lui în realizarea acesteia.
Și pentru că trecerea noastră peste aceste locuri și oameni deosebiți să lase urme, unii din specialiștii noștri în portret: Nicolae Bogdan; Mircea Bonda și Octavian Popescu au executat pentru Primăria Mărișel portretele iubiților eroi locali și naționali ai revoluției de la 1848: Indrei Roșu; Avram Iancu și Palaghia Roșu.
Portretele au fost donate primăriei și vor înfrumuseța sala unde au loc cele mai importante evenimente ale localității și care primarul comunei d-l Traian Mariș spune că sunt mai ales Cununiile, adică celebrarea Căsătoriilor.
Pentru comuna Râșca unde (Asociația se află în tabără în perioada, 30 august – 7 septembrie 2013) cei 15 (cinsprezece) participanți pregătesc o expoziție, cu lucrările executate, cu ocazia zilei „ Cartofului” o sărbătoare locală. La încheierea acesteia D-ul primar Ion Morar va alege o lucrare pentru primăria Râșca.
Nu pot să închei fără să amintesc de gazdele noastre, Pensiunea „Matiș”  și întreaga familie Matiș, care sunt gazde deosebite și se îngrijesc să ne creeze condiții și să  nu ne lipsească nimic și toți participanții să se simtă ca acasă.

Sporul și inspirația nu ne lipsesesc.

 Melania Stejerean din Târgu Mureș

Excelanță în pictură și alte arte vizuale a fost obiectivată în peisaje, culori și flori; sculpturi, portrete și fotografii de către oameni cu aceași calitate – excelența.
Călduroase mulțumiri.

Ionică Todea - Cluj- Napoca 

Râșca plai mioritic  
cu oameni frumoși 
ospitalieri
Este o zonă mirifică
când spui Rîșca
spui peisaj, poezie
miracol.
Această comună te
impresionează prin
imensitate
datini și obiceiuri.

 Evi Gaja – Cluj- Napoca

E deal, e vale, e culoare, e bine!
Eternitate!! Sufletul meu se încarcă într-un ritm alert. Abia fac față!!!
      Am nevoie de toți și de tot!
      Iubesc acest loc, acet proiect artistic, pe cei ce mă înconjoară.

 Judit Takacs – Târgu Mureș

Pentru mine este o experiență unică să cunosc oameni deosebiți. Imi place natura și admir peisajul specific munților Apuseni. Cel mai mult apreciez comportamentul colegilor care m-au primit cu căldură și de la care am multe de învățat.

 Jan Federiga – Cluj Napoca

Splendid ar fi cuvântul potrivit,atât peisajele, oamenii și tot ce ne-nconjoară. E superb.
Poate că cine nu a trăit experiența pe care am trăit-o noi va spune că sunt vorbe-n vânt, dar nu e deloc așa. Noi îi poftim să vină aici.
Se spune că Raiul se intâmplă din necunoaștere la fel și neîncrederea.
Vă respect pe toți. 

Georgeta Petrovan - Cluj Napoca

Ne bucurăm nespus de câte ori avem ocazia să ne întâlnim pe frumoasele meleaguri ale Râșcăi cu colegii noștri pictori din diverse colțuri ale țării. Aici se leagă prietenii trainice, se schimbă impresii, se împărtășesc gânduri și sentimente alese, învățăm unii de la alții.
Geta lângă indicator,dovadă că în lunga noastră plimbare am trecut de Râșca.

   Alexandru Chiorean (Sandy) - Cluj Napoca

Mâncare bună și artă plastică ...
Știa Dinescu ceva când a-nceput să umble prin țară și țări expozițiile lui.
N-am fost pregătesc să găsesc așa o combinație atât de aproape de Cluj. Pentru mine Râșca, aceea ce mă duce cu gândul la cartofi, acum înseamnă un întreg peisaj ... cu alți oameni. Păcat că nu m-am pregătit ... 

 Marinela Călușeru – Baia Mare

O parte din picturile mele din tabără


 E prima mea tabără cu asociația clujeană . Mă bucur și le sunt recunoscătoare că m-au invitat alături de ei într-un loc de vis. N-am crezut că un om obișnuit cu muntele mai poate fi surprins și fascinat de el, dar aici m-a întâmpinat un alt pisaj decât pe la noi. Mestecenii m-au cucerit de cum i-am văzut, așa se face că nu-mi lipsesc din trei din lucrările pictate în Râșca -
„un picior de plai și-o gură de rai”. O experiență plăcută, de neuitat ce mi-a umplut sufletul de bucurie.
Fotografiile în care apar eu sunt făcute de prietena mea Georgeta Petrovan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu