marți, 27 martie 2012

Sărbătoare la Cenaclul Scriitorilor din Maramureș

Ieri 26 februarie a fost sărbătoare la Cenaclul Scriitorilor din Maramureș, nu doar poezia a fost la mare cinste ci și două doamne ale condeiului Florica Bud și Rodica Dragomir. Florica, nu scrie doar poezie așa se face că  actorul Paul Antoniu ne-a citit nu doar din poeziile ei ci și din pamflete. Ba mai mult Florica lu Iuănu lu Victoru lu Hădeș (cel cu ținută dreaptă), cum s-a și prezentat în ultima ei carte,  m-a surprins plăcut. Ce mai Florica, sora fostei mele colege de facultate Valeria-Ana, în care în aceea vreme nu știam ce talente zac, este o originală, și mă bucur că este așa. De ce zic originală? Pentru că după cum bine a remarcat și cunoscutul pamfletar Ioan Dragomir, pamfletele Floricăi sunt originale, ce să mai vorbesc de „Cartea de bucate”. Poeta Ioana Ilean Ștețco mi-a spus că la Cenaclu voi putea vedea cartea de bucate a Floricăi. M-am gândit? Ce-o fi apucat-o pe Florica să scoată o carte de bucate, a părăsit-o inspirația? căci nu-i cunoșteam pasiunea pentru arta culinară, doar cea pentru literatură și bijuterii? 
Această originală „Carte de bucate”, Mi-e dor de-o poftă bună, va face să dăinuie peste veacuri nu doar adevărata bucătărie țărănească din zona noastră, ci și atmosfera acelor vremuri, căci Florica deși e o mare doamnă acum, nu se rușinează ci e mândră de obârșia ei, de satul de pe Someși (ajuns acum oraș), Ulmeni, care i-a lăsat frumoase amintiri.  Cartea te va purta în vremea copilăriei, pe  când și bucatele aveau un farmec și o savoare aparte. Cum spune și Alex Ștefănescu „ Această carte ... te face să visezi cu ochii deschiși” și nu doar atât, zic eu, ci să salivezi și să-ți dorești să guști măcar o data acele preparate, să vizualizezi cu ochii minții viața la țară. Florica este varianta feminină a lui Ion Creangă, deși originalitatea ei nu necesită termene de comparație. Oricum altfel o voi privi pe Florica după ce am citit în cartea ei că a fost Regina Broaștelor, o știusem Regina copiilor, după ce a scris cărți pentru ei. Se pare că i-a fost dat să fie o Regină. Regina cititorilor ei. Nu doar cartea îmi place ci și coperta realizată de Mihaela Șchiopu. Restul întâmplărilor din Cenaclu le-a surprins atât de bine Gelu Dragoș în Izvoare Codrene încât vă dau linkul să le puteți citi http://izvoarecodrene.blogspot.com/2012/03/la-cenaclul-scriitorilor-din-maramures.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu