duminică, 17 martie 2013

Saint Patrick




Ziua Irlandei

17 martie, Ziua Saint Patrick , sfântului ei protector, m-a făcut să-mi amintesc cu plăcere că am avut șansa să-i văd pe irlandezi , cum trăiesc acestă sărbătoare și cu câtă mândrie, demnitate și bucurie poartă însemnele naționale și pe cele care simbolizează această zi. Pentru a-mi reaminti și mai bine atmosfera am început să „răsfoiesc” fotografiile ce le-am făcut în 2009 și am descoperit una care mi-a făcut-o Andre Dicaire la renumitul monument natural, Stancile Mohair, a căror nume vine de la denumirea irlandeză „Aillite an Mhothair”, ce înseamnă „stâncile ruină”. Stâncile ce se întind pe o lungime de 8 kilometrii sau format în aproape 300 milioane de ani, procesul continuă. Impresionantele stânci se ridică la 120 m deasupra Oceanului Antlantic  atingând o înălțime de 214 m în locul denumit Capul Vrăjitoarei (Hag`s Head) și sunt incluse în patrimoniul mondial UNESCO. Ele atrag anual peste 1 milion de vizitatori dar și 29 de specii de păsări diferite. Stăncile au apărut în multe filme artistice, Harry Potter și Printul Semipur numărându-se printre ele. Sigur este un peisaj care te impresionează profund indiferent de perioada din an în care ți-e dat să ajungi.
Tturnul O`Brien, construit de Sir Conrnelius O`Brien, descendent al regelui Irlandei, se zărește în fundal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu