marți, 24 aprilie 2012

Vasile Șumlea


 Din păcate despre Vasile Șumlea vorbim, de trei zile, la trecut. Azi l-am condus pe ultimul său drum. L-am cunoscut pe Vasile în urmă cu 18 ani, când am fost primită în A.A.P. Maramureș, pe atunci era președintele asociației noastre. Am fost împreuna în mai multe tabere, el este cel care a reușit să scoată, în colaborare cu Centrul Creației, Albumul cu membrii asociației. Anul trecut când încercam să scoatem un nou album, de data asta i-am cerut eu date, din păcate nu mi-a mai răspuns la toate întrebările. Nu mi-a trimis nici fotografiile lucrărilor pentru album și nici fotografia sa. Ultima dată când ne-am întâlnit îi spusesem că s-a împotmolit treaba, așa că n-am mai insistat să mi le dea și ce rău îmi pare acum. Pentru că nu am găsit printre fotografiile mele din ultimii doi ani nici o imagine cu el, am amânat cu scrisul. Îi rog pe această cale pe cei ce au fotografii cu Vasile, să-mi trimită, ca să le pot posta. Ce pot eu să vă spun despre Vasile? Era un grafician foarte bun și pictura lui era sensibilă, un introvertit cu mult bun simț, meticulos și bun organizator. Pot să afirm asta pentru că pe vremea când ma ocupam de cultură în Primăria Baia Mare, am avut o bună colaborare cu el. Din mai multe motive a încetat sa mai expună cu noi, a preferat să se retragă din Asociație. Îl invitam la vernisaje și mai venea uneori. Iar de nu venea la vernisaj oricum trecea să vadă cine, ce a mai lucrat. Și-a sărbătorit în 13 martie cei 59 de ani, a plecat repede și discret dintre noi. Odihnească-l ceru.
Din datele ce eu le dețin, acolo unde am puncte puncte, sau semne de întrebare îi rog pe cei care dețin răspunsul să mă contacteze să le pot completa.

Vasile Șumlea – pictor și grafician

n.13 martie, 1953, Cluj Napoca jud. Cluj – 21 aprilie , 2012
Studii: Facultatea ...,   promoția ....; Școala de Artă Baia Mare, promoția, profesor....
Profesa/ii: inginer sau subinginer ? ...
Membru  al: Asociației Artiștilor Plastici Maramureș (A.A.P. MM.), 1982
Activitatea artistică: Debut: 1975
Expoziții personale în România: Gherla 1975, Baia Mare1980, 1981, 1984, 1986, 1992, 1993, 1999; București, 1993.
Expoziții  colective:
În țară:1982- 2005 Expozițiile organizate de A.A.P.MM în:Baia Mare, Baia Sprie, Borşa, Seini, Sighetu Marmaţiei, 
În străinătate: 1991 Békéscsaba, Ungaria; 1988 Ivano Frankovsk, URSS.
Expoziții de grup în țară: 1999  Prefectura Maramureș; Mănăstirea  Slătioara, jud. Neamț
Tabere de creație în țară:
 Maramureș:1982-2005: Copalnic Mănăștur, Ocna Şugatag, Dragomireşti, Rohia, Seini, Sighetu Marmaţiei, Târgu Lăpuş, Vişeul de Sus;Maramureș și în alte județe: Mănăstirea  Slătioara,  jud. Neamț ; Sighisoara, jud. Mureș
Lcrări în colecții particulare: în țară și străinătate.
Lcrări în colecții de stat : Centrul Județean de Conservare și Valorificare a Tradiției și Creației Populare Maramureș.
Tehnici abordate: acuarelă, grafică, ulei pe pânză.

Am primit de la Antonia Hentes doua fotografii cu Vasile Șumlea

Nicu Catavei, Draghici, Vasile Sumlea


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu