luni, 25 februarie 2013

La mulți ani Mihai Olos


Mihai Olos, autorul "Orașului Universal"



Marinela Călușeru cu Mihai Olos la Endingen, alături de macii care i i-am cules de pe un câmp din apropiere, căci sănătatea nu-i mai permitea să facem plimbări și atunci am vrut să-i duc ceva din gingășia și frumusețea naturii.


 La mulți ani Mihai Olos, azi de ziua ta. Ar fi bine dacă măcar acolo la tine în Germania am putea ciocni un pahar de ziua ta, dacă tu, numai cu gândul mai poți să fi cu noi.
Nu doar distanța ci și banii ne împiedică  pe mulți dintre prietenii tăi să-ți fim aproape, dar citind aceste rânduri vei vedea că nu te-am uitat și măcar azi, sper să fiu eu cea dintâi care sună. Căci aș vrea să știți că Mihai vrând să fie sigur că nu o să aibă surprize neplăcute și că va fi uitat, suna el de ziua lui sau de sărbători, sau poate că vroia să ne scutească pe noi de o cheltuială și se „scuza” în acest mod.
Am „răsfoit” pe internet să văd ce mai găsesc consemnat despre Mihai Olos, am să vă dau și vouă câteva linkuri care mi-au atras atenția și ar putea să vă transmită date semnificative despre cel considerat de  Petru Dunca „o personalitate complexă, un genial artist plastic, un mare poet, un mare gânditor; un om de o uluitoare cultură, poate ultimul dintre acei oameni universali, pe care-i are secolul nostru și-l mai dă Maramureşul”.
Cel mai mult mi-a plăcut cum i-a surprins complexa personalitate certitudinea.ro în articolul „Mihai Olos, autorul "orașului universal"” www.certitudinea.ro/articole/clubul-presei-transatlantice/view/mihai-olos-autorul-orasului-universal
Din atelierul lui Mihai Olos

 apoi
MIHAI OLOS la Galeriade Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal: http://www.modernism.ro/2010/02/24/mihai-olos-la-galeria-de-arta-contemporana-a-muzeului-national-brukenthal/

  Amoltern

Asta vede Mihai de la fereastra sa.
  Mihai stă acum intr-un sătuc incântător, Amoltern,  la 20 km de Freiburg, 10 km de Franța, 60 km de Elveția, aproape de izvorul Dunării și cum șugubăț imi spunea:  poat să pun un deget pe izvor”. Mihai Olos trăiește în Germania din 1991.
Mihai Olos măcar așa a vrut să ne arate de unde izvorăște Dunărea.
M&M

 De drag și dor,
Marinela

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu