sâmbătă, 23 iunie 2012

Experiența spaniolă - III

În această parte hrană pentru suflet, ce m-a uimit sau mi s-a părut interesat sau mi-a plăcut cum au soluționat unele probleme.
Încep cu Barcelona

 În fundal se vede Arena La Monumental din Barcelona, în care se desfășurau coridele. Anul trecut catalanii au decis interzicerea lor din 2012. Ultima coridă a avut loc în 25 septembrie 2011. Acum interiorul conține magazine, acoperișul a devenit nu doar un punct de observație a frumoaselor împrejurimi ci și loc ce găzduiește terase și restaurante. Ai două posibilități să ajungi pe platformă fie cu liftul exterior fie pe scările rulante interioare. Scările exterioare sunt blocate fiind destinate doar pentru evacuări de urgență.


Mi-au plăcut cum au rezolvat și pistele pentru bicicliști chiar în locuri extrem de aglomerate.

stopurile au și ele prevazut indicatorul cu liber pentru bicicliști simultan cu pietonii

Tot în acel spațiu de extrem interes au realizat locuri de odihnă pe spații verzi sau podiumuri de lemn și nu oriunde, lângă  Arena și Piața Spaniei. În fundal se văd turnurile venețiene, ele au 47 de metri înălțime și au fost construite pentru Expoziția Internațională din 1929.
Mi-ar place să nu mai văd  la noi bordurile înalte sau semi-înalte, la trecerile de pietoni, ci  planuri înclinate line, așa cum am văzut în Barcelona.

Va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu