duminică, 1 iulie 2012

Experiența spaniolă VI

Port Vell 

Cea mai populară areteră barceloneză, La Rambla face legătura cu Portul Vechi, Port Vell (în catalană), devenit din 1992, cu ocazia Jocurilor Olimpice din Barcelona, una din zonele cele mai vizitate din capitala catalană. Atunci aceea zonă a depozitelor goale, stații de căi ferate, fabrici, a fost transformată într-un punct important de atracție turistică. Ce-i atrage acolo pe turiști? Nu doar frumoasele iahturi sau vapoarele-oraș; statuia cunoscutului navigator Cristofor Columb, cel care în 1942 a descoperit un nou continet,America;Acvariul; Muzeul Maritim, care prezintă istoria unei mari puteri ; cel mai mare acvariu din Mediterană ci și marele mall- Maremagnum, cu magazine, un cinematograf multipex, baruri, restaurante; o pasarelă pietonală, Rambla de Mar, ce incorporează un pod rabatabil, pentru a permite navelor de a intra şi ieşi din port. Păcat că nu mai am fotografiile și înregistrarea cu atenționarea pietonilor prin sirene de a se retrage de pe pasdarelă înainte de ridicarea lui, si momentul ridicări și trecerii vasului.

Cristofor Columb „contemplând” portul, Foto de pe:http://www.grupcosta.es
Baza statuii lui Columb, foto din autocar, Marinela Călușeru
Se văd catargele corăbiei lui Columb, foto din autocar, Marinela Călușeru. Mi-am făcut un cucui pentru ea și tot nu am putut-o fotografia bine.
Am găsit-o fotografiată de Georgiana. Ea a surprinso în Genova. Câțiva din grupul din românia au fost pe corabie, poate voi face rost de câteva imagini.


Muzeul Maritim, foto din autocar, Marinela Călușeru

 Port Vell - telecabina Montjuic

 
Port Vell - telecabina, fotografie din autocar, Marinela Călușeru
Museu Maritim
Port Vell - telecabina Montjuic, parte a reţelei  Teleferice Catalunya, Foto de pe tqn.com

 Muzeul maritim din Barcelona
Foto de pe:www.artline.ro
Cladirea muzeului este fostul santier naval, unde veti putea admira  vase reproduse în mărime naturală, harti vechi, picturi si modele de nave maritime.
Foto de pe:http://yourmoney.wall-street.ro

 L’Aquàrium de Barcelona



O fi cel mai mare acvariu destinat faunii Mării Mediterane, cu 14 acvarii, tunel transparent, prin care trecânt ai sentimentul că mergi pe fundul mării, peștii înotând deasura ta, chiar rechinii (chiar nu-mi explic cum n-am asistat la evenimente sângeroase, atacuri asupra altor pești), dar totuși biletul mi s-a părut scump, și deși pe biletul busturului se specifica că vor exista reduceri la vizitele obiectivelor de pe traseul lui, așa ceva nu s-a întâmplat.
 Mi-au plcut pinguinii, mă așteptam chiar să merg prin tunel pe fundul mării, dar chiar și așa a fost interesant, dar nu atat de fascinant ca în croaziera pe Costa Brava, ce va urma în Experiența spanoilă VII. A, ce mi-a mai plăcut: plimbarea prin balenă (sigur că nu într-una vie), m-am simțit ca Pinochio, locurile de joacă amenajate pentru copii, de unde pot vedea animale marine.
De remarcat Evenimentele educașionale organizte de ei.

De exemplu: Ateliere experimentale,  cercetări științifice cu tematică marină, destinate elevilor din anii terminali de liceu (40 euro de elev).

Scufundări pentru a descoperi universul fascinant din adâncuri, sau de  cunoaștere a funcționării zonelor tehnice de exemplu: procesul de filtrare a apei pentru a asigura o bună calitate a apei; întreținere și hrănirea celor peste 400 de specii, sălile de carantină... 9,25 euro

Așa ar putea și muzeele noastre să-și facă bani.

daca vrei și esti dispus să plătești 150€, ca să trăiești o senzație tare, poti sa plongezi printre rechini, cu o singură condiție să ai între 8-17 ani.

Foto de pe:

www.aquariumbcn.com

 prin tunel

Foto de pe:www.altorizont.com

Va urma

 

 

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu